joi, iulie 12, 2007

Numar




Azi am numarat pe cele ce sar, cele ce fug, cele ce pacalesc. Mustar si mester Manolo, mister si musteriu. Cele ce se_duc au ramas nespuse. Pana la 91, cu picioarele spre tavan, cu rasul ca pavaza si cu lipsa chefului de a imi fatai pe afara nestarea. La Motoare nu-s acum decat niste mese pline, niste locuri cu funduri de oameni. Terasa cu porumbei nu mai cheama, stradutele sunt deja parcurse. O femeie de interior si muzica asta de fanfara care ma face sa tresar si sa ma gandesc la inmormantari. Pana si bancile sunt imprejmuite cu masini. Foile mele imprastiate pe cearsaful rosu, pe ele sunt picaturi din calatoriile Ummei. De ce nu le scrii? Am sa le scriu. Astazi, in calatoria spre baie, am calcat pe sandaua care mi-a facut alaltaieri basica. Povestea basicii ar merita spusa, pentru ca ea contine un concert cu Plant. Robert Plant. Prietena mea sta goala in fata geamului, fanfara o acopera. Ea e toata numai sani, asa ii spune baiatul cu betele. Ai tate peste tot, later edit, da. La 36 era somnul, la 72 iada, la 80 deja bateam campul cu stafide si streptococi. De la 91 incolo, numaram subdiviziunile monedei Botswanei. Sa nu-ti bagi cele 100 de tebe in ploaia asta?


Eu nu stiu ce sa le spun oamenilor care plang. Blasfemiez momentul, in speranta ca ii va pufni rasul. Cuvintele mor inainte sa se transforme in acel "o sa fie bine", in care nu pot crede decat cand se intampla. Niciodata inainte, niciodata dupa. Nu-s o buna ascultatoare decat de dureri trecute, atunci datul cu parerea nu doare, nu murdareste. Poate, in schimb, pune un spot roz pe cicatrici. A avut rost, prostule, proasto. La prezent niciodata.

S-a oprit ploaia, de bucurie, fanfara canta Brasoveanca, imi mai aprind o tigara. Narcisistii de obicei nu se aduna dintre frumosi, asa cum nici conducatorii de osti dintre puternici. Tu esti unic, dada, si tu la fel. Si nenea ala care se apleaca pe fereastra. Un calcat in strachini poate fi uneori salvator.

7 comentarii:

Anonim spunea...

Acesta este un test, nu un comentariu. Pentru ca am pierdut numarul incercarilor mele de a lasa comentarii aici. Toate esuate.
Sa vedem acum:)

Anonim spunea...

Am reusit.
Nu mai conteaza ce voiam sa spun, important e sa stii ca am trecut pe aici:)

ummagumma spunea...

Ai venit sa numeri si tu, stiu eu. E un sport extrem. :)

Anonim spunea...

:)Da, numaratul e un sport aproape la fel de extrem ca si ginditul. Diferenta e ca el nu lasa urme, vinatai, chestii de astea.

Ai dreptate, Umm. Nici narcisistii nu sint mereu cei mai frumosi, nici conducatorii de osti, cei mai puternici.
Dar ei se cred asa si e ca si cum:)

ummagumma spunea...

Ei, Lali, depinde ce numeri. De exemplu "alea care sar" sar. Si S-AR putea sa-ti sara in ochi sau sa-ti sparga buza.

Azi mi-a explodat bricheta.

Anonim spunea...

pai na, stii doar ca fumatul dauneaza sanatatii. bricheta nu a facut decat o ilustrare. ai tipat? :))

ummagumma spunea...

Asa de repede s-a petrecut totul, incat n-am mai avut vreme nici sa tip, nici sa numar aschiile. Am numarat doar cele patru zari, dar ceva mai tarziu, cand m-am dez-speriat.
Era o bricheta frumoasa, cu veioza-laser. :(