miercuri, noiembrie 29, 2006

Kumm sa dormi?


Aseara, in Laptarie, concert extrrrrraordinar, am avut chiar si loc la masa, fix in mijlocul fumului, dar mai ales al fumurilor. Kumm, nekumm, dupa un pahar plin de suc de portocale, m-am sprijinit de o margine de ceva, poate de om, si am adormit. Bum-bum, vibratii joase, mosul Enne pe la genne, jumatate somn, jumatate veghe, dormeam si imi aminteam cum dormeam alta data, cand sub geam imi canta un pickhammer. Si totusi, daca in camera mea ticaie un ceas sau bazaie un tantar, nu adorm pana nu bandajez ceasul intr-un pulover, pana nu trimit tantarul de unde a venit (aici ma tenteaza o paranteza: de unde vin tantarii? dar ma abtin, ar fi prea mult de pove si improve). Zgomotele mici ma naucesc, dar cele puternice, basii, scrasnetele imi sunt cantec de leagan.

Bum-bum, am si visat: se facea ca aveam o camera cocotata intr-un copac si nu puteam sa-mi aranjez cd-urile intre crengi, cadeau mereu pe iarba si ma suparam ca ieseau din carcase si se amestecau, imi cautam markerul de scris pe cd-uri, voiam sa le numerotez, sa le scriu numele si prenumele, dar nu era de ajuns, pentru ca ca erau mai multe discuri pe care le chema la fel, trebuia sa mai fie ceva, nu-mi puteam aminti. Deodata veni o pasare mare, o pasare cu maini, urma sa-mi spuna secretul, dar mie mi-e frica de pasari, de capetele alea mici, cu cioc, pasarea intinse mana spre mine, iar D. imi spuse: ummo, dormi? Am raspuns: kumm?

Beautiful, busy, astonished, attractive

Devoted, deceptive, aggressive & blind

Fabulous, fertile, forsaken, suspicious

Pretentious, perverted, reluctant & kind

Nervous, nostalgic, sincere, superficial

Uncertain, dependent, sarcastic & loud

Sensitive, sensual, afraid, apprehensive

Difficult, stubborn, possessive & proud

Asa nu se mai poate, imi iau o cafea, ceea ce am si facut, asa ca la urmatoarele doua piese am dormit numai cu un ochi, iar dupa ce l-am deschis si pe over-somnoros, i-am vazut pe cei care asta vara, in Vama, purtau rochii si mi s-au parut ciudati imbracati in barbati normali. De parca abia acum ar fi fost costumati pentru un bal ludic. La a doua cafea m-am intalnit pe drum cu ochii lui Iulian Tanase. Doua fete se leganau, eu ma uitam la bocancii cu sireturi amanate si ma gandeam ca intr-o buna zi, peste 1000 de ani, va aparea printul inhamat la un carucior de butelii cu coviltir impletit din sireturi bleumarin. Si daca bocancii mei nu vor fi oale si ulcele, om mai trai. Din pacate, cafeaua si-a facut efectul, asta e defectul ei, asa ca n-am mai visat nimic, doar am aberat despre ce as fi facut daca as fost una-alta sau macar barbat. Poate as fi fost violator, dar unul de fitze: violatorul din Laptarie. Cand a venit randul lui 1000 de chipuri, as fi vrut sa inceapa, dar se termina. Nu pot sa ating / Cuvintele ce-ncet se sting / Nu pot fi altul decat sunt / Ma înspaimant. Urma o zi in care pacea, dragostea si armonia aveau sa. Si multi ochi adormiti urmau sa se deschida, iar pentru ca fiinta de azi-noapte trebuia sa poarte un nume, i s-a spus Kumma.

Niciun comentariu: