sâmbătă, decembrie 02, 2006

Mici


Am un baiat cat un degetar. Se ghemuieste si nu-i pasa cand ploaia ii rontaie geamul. Ba nu. Am un baiat care locuieste intr-un degetar, de unde ferestre? Nici acoperis nu are, ii ploua cerul in plete. Duminica e dupa sambata si e mai trista, isi intoarce degetarul si fuge din el, sa nu-l gaseasca o fulgeroaica ameti... depr... pre... In fine, degetarul intors, sabia nu-l... nu-l ce? Martea nu. De fapt, casa mea e un degetar, stau in ea si numar stelele, ele nu se termina niciodata.

.................

Scuza-ma daca nu-nteleg ce spun. Am sa te inventez aici - a cata oara? - si poate o sa-ti dau si nume si poate ca o sa-ti bag in plic ecranul asta cu litere, nu ca raspuns la o scrisoare veche, aruncata in mine acum niste vieti, si nici pentru a-ti boicota presupusii idoli. You're not my adolescent dream, zice textierul, dar tu n-ai nici o vina. S-a intamplat sa te gasesc intr-un mine mai vechi si pe deasupra tu, ca personaj, ai marele avantaj de a exista si in acelasi timp de a fi pura fictiune, puzzle pentru ora 3 din noapte. Sa incerc sa te (re)compun? Demersul mi-ar fi jalnic. Un baiat imi scria odata, si mai demult: "Stiu totul despre mine. Singurul lucru pe care nu-l stiu despre mine esti tu." Intre timp m-am facut mare si ceas, sun intotdeauna prea devreme sau prea tarziu, iar daca cineva ma si crede, ii cant: "melc natang, ai crezut in vorba mea / mincinoasa. ea glumea". Si pe urma imi caut o ora mai confortabila. Unanuntimp. O scuza. O amanare. O niciodaciune. Passons. Va urma.

.........................................

Urmeaza. Intuitia feminina e o sintagma creata de barbati la modul peiorativ. Intutia feminine – sa-i spunem asa , e o conventie – e ceea ce femeile stiu deja, e ceea ce barbatii incearca sa demonstreze logic, statistic. Ilogica feminine. E acelasi lucru. Ilogica mea muiereasca imi spune despre tine. Uite-asa, intr-o secunda, mi-a sticlit o sinapsa, am crezut ca tu chiar existi si ca te stiu, ca stiu totul despre tine, ca singurul lucru pe care nu… Va urma?

.........................................

Eram sertarul secretelor tale, eram plusul tau de memorie, eram flacara care te aprindea pe tine in loc de tigara, eram nemuritoare... Anii au trecut, am inceput si eu sa uit, incerc sa fac ordine in sertar, incerc sa descopar ce ma motiva altadata... drumurile multe, nebanuite, pericolele ce ma pandeau, dar nu ma prindeau, vorbele in doi peri, siguranta ca sunt irepetabila, caietele, scrisorile de fiecare zi din cutia postala, fataiala prin parcuri, nadragii rosii cu dungi albe, rochia roz, espadrilele rosii sau verzi, pantalonii scurti de contrariat vecinii seriosi, cartile pe care inca nu le citisem, amintirile pe care inca nu le aveam, tu-ul cu care ma jucam ca o felina. De dragoste. Iubitul prin scari de bloc, ceaiul cu lamaie daruit si coborat cu franghia de la etajul al doilea al blocului meu verde sclipitor... si tata in balcon, aparandu-si onoarea lui de familist. Vrei un ceai?

Niciun comentariu: